Followers

Accident

Bukan!!!

Bukan aku!!..Hu2.Hm,td time balik dari skolah,ade accident kat Jalan Ampangan..Pergh..Dahsyat uh.Depan mate aku jer.

Ikotkan cter.4 owg dak pompuan ni nga melintas jalan balik dari skolah.Memndangkan traffic jam dyowg pon g la melintas kat celah2 kete yg beratur panjang uh..Jalan punye jalan..

Bamm!!!

Nasib baik jer si mamat 2 smpat brek wlaopon terlanggar gak.."Adik!! Adik!!!",jerit si kakak tgok 2 owg adik dy terbaring berlumuran darah..Ouch.Mamat yg langgar dyowg tu pon terjatoh dari motor dy..
Time tu gak aku g behenti an motor n aku tros g tolong budak tu.Time ni da ramai owg mule kerumun bg bantuan..

"Mengucap dik,"Pakcik sblah aku ni cube nak sedar an dy.Time ni aku nga pegang budak pompuan tu.Astaghfirullah..Err,banyaknye darah kuar dari idung dy..Isy,perasaan aku time ni mmg..Xle nak kate ape da.Terkejot sgt..Tetibe jer berlaku..Ade peluang ag atw x tok budak ni?Aku terpker..Allahuakbar..

Yg adik dy ag sowg tu cedera ringan jer..Akak dy n kawan dy punyer la menanges meraung2.Kesian gler.Call parents dyowg xdapat.Nasib baek ade mkcik tlong pujuk2 an..Takot terlambat,ade sowg pakcik ni pon g la bwk due2 budak ni g hosital secepatnyer..Yg mamat selenge ni rilek jer berdiri..Tp,xle salah an dy gak sebab dy ikot jalan dy.Dak2 tu yg melintas xberhati2.

Jalan ag la bertambah jamm.Yg akak n kawan dye tu xhenti2 tanye mane adik dy..Makcik yg pujuk2 dyowg td pon bwakla dyowg balik umah ntok gtaw parents dyowg..Aku??Still nga goyang.Gigil tu.huhu.Pas alih kan motor mamat ni,aku pon balik la umah...

Hmm..Teringat2 ag ni r.Peristiwe td mmg sayu..Sgt3 sayu.Da bukan nasib dyowg baik arini.Tp ari sok luse,baik ke nasib aku??Astaghfirullah..Jaoh kan diriku n insan2 yg aku syg dari bala Mu Ya Allah..Harap adik tadi tu xmngalami kecedraan yg serius.Kesian kt dy,kcik ag.Ok la,smoge post aku kali ni jadi teladan tok sumer..

Berhati2 la kat jalanraya ea.

Wassalam..

0 Comment:

Post a Comment