Followers

Kepelikan

Salamun 'alaikum..

Ni cerite semalam ni...

Ok..Ade sesuatu yg memelikkan n memeningkan pale aku da berlaku...

Pasal Bahasa Arab Tinggi n juge subjek tambahan..

Alhamdulillah..Semalam Saff pimpinan BADAR SMKA Pedas wat benchmarking kat skola,Macam2 ilmu n pendapat y ktowg dapat kongsikan.

Pendapat yg dikongsikan termasokla pasal Bahasa Arab Tinggi n juge subjek tambahan yg diputuskan pihak sekolah aku sehari yg lepas.

"Eyy,skola kowg taw x perkara ni.?Kowg pilih ape jd subjek tambahan?",aku tanye.

"Aik??Pelik.Nape Bahasa Arab jd subjek tambahan?Skolah ktowg xde heboh an pon sal ni kat ktowg."

**************

HaAaA?

Ai?Xkan SMKA Pedas xtaw ape2 pasal neyh..Pelik uh.N dyowg pon pelik gak ngan skola aku.
Hm,ingat ag petang senin aitu g jumpe ustazah Zahariah,ustazah BAT ktowg, kat bilik BOSS..Sambil2 minx maap ktowg pon ade gak la menyatakan rase xpuas hati ngan kputusan pentadbir neyh.Yg ade time uh,Aku,Falhie,NaemahAtin,Amy,Fitrah,Farah n Ili yg kebetulan ade kat situ.Rase pilu j tgok ustazah time 2,ap perasaan dy yg telah mengajar arab selama bertaon2 last2 dijadikan subjek tambahn.Xptot2.Isy3.

Hmm...Pendapat aku?.Perh,sgt la xpuas ati.Nape?Ok,cbe bygkan andai kate ade calon PMR yg dpt 8A tp Arab failed,dy bole jer smbg form 4 kat Shams.Why not?!Arab an subjek tambahan jer SPM nanti.

2 satu,yg laennyer.Ok,seperti yg kte taw,USIM da 3taon amek skola kte jd sekolah angkat dyowg.Tp,kowg penah tw nape?Ak pon xtaw.Ha2.Tp,dengan kputusan skolah yg pelik ni,jangan terkejut kalu USIM ttibe tukar fikiran xnak jadi an Shams sekolah angkat dyowg ag.N dari situ bru la kte tw,nape sekolah kte dijadikan skolah angkat dyowg.Btol x?

Ade jer pelajar yg ambil lewa,ringan Bahasa Arab Tinggi ni sblom kputusan tu dibuat,inikan dah diumumkan jd kenyataan.Lagi lar..Yg lg pelik tu,nape diumum n diputus an minggu neyh.Xde tarikh laen ker yg sesuai.Minggu ni an minggu Bahasa Arab masih ag berlangsong.Kesian kat ustaz ustazah yg mengajar Arab.Macam suatu kejutan yg 'busuk' lak bg dyowg..Ape la ui.

Reason last,Tuan Pengetua memutus an subjek ni sebab subjek ni ramai yg xleh target A.Susah katanyer.Nak result slip cantik.Xle drop PSI n PQS sebab dak2 sng dpt A.Hmm...Ntah la.Ape2 pon,pendapat aku ni xkan mengubah pape cume ajk kowg2 sume berfikir.Alhamduliilah walaopon subjek tambahan ianye tetap dikire straight A.

Harap2 kte sumer dak Shams xpandang ringan n senang subjek Bahasa Arab neyh.Kate Ustazah,Bahasa Arab Bahasa Syurga n juge Bahasa Al Quran.

Jd,sape tw mungkin nanti result kte bagos adalah disebabkan keberkatan mempelajari Bahasa Syurga ni?
Drag and drop meFikir2 la..

2 Comment:

Imz said...

ye2..saya sokong...meski rase cam kurang yakin bb subj 2 tough ye & wlupn sy xterer cm org2 2 an....tapi..saya yakin ade banyak kebaikannya buat semua tp 1 je..niat nk blaja 2 penting..ikhlas utk cari redha Dia bkn nak A je..hmm...tp wlu cne2 pn..pe2 la yg tjadi..sy tetap Cinta pada lughah ni.moga ia kekal selamanya.Amiin (^,^) & pada semua ,moga kita semua najah al bahir dlm setiap2 perkara yg kita bakal hadapi..Amiin3..

Siru ala barakatillah.
Wslm..

Afiqah Aisyah~ said...

sokong ko..aku yg da tingglkn arab ni pn sdeyh kptsn skola nieyh..apela..adeke bahasa arab jdi sbjct tmbhn..sengal gak..ape lagi gi la fight for the rights beb..haha
aku sokong korg!!

Post a Comment