Followers

Bilik mayat

13/12/2012

entry kali ni pasal visit to mortuary room..iaitu rumah mayat.huhuhuhuuuu...bukan nak menakutkan sesape tapi selftitled just nk share pgalaman visit tempat ni ngan followers sume..tempat ni terletak kat hospital raja permaisuri bainun..mase visit tu bukan sorg la ..ade dlm sepluh trainee kot..xde la seram sgt.hehe

mase lawatan ni kitorg di 'guide' kan oleh MA kat situ..ape name ntah ..tapi singh la.first dy bawak kitaorg masuk dalam office..time tu la kitorg tanye macam2, tgok gamba macam2..bukan semua org kot yg berani.temasuk lah aku ni..tp xpe,l me nnti biasa la tuu kan..okay..selesai sume Q&A ..kitorg pon dibawa melawat jalan2 dlm tu..dy tunjuk la ade 8 'peti sejuk' kat situ..hehe..tahu2 la kan ape dyowg simpan dalam tuu..erm..mayat2 ni disimpan mengikut identiti si mati..kalau islam diasingkan dgn bkn islam..

tp xsyok la kan tgok peti je..haha.dy pon bukak la satu daripada peti tu nk tnjukkan kat kitorg..erm....dy tarik katil besi tu,nmpk la tubuh yg dah dibalut..okay..tu dah sgt ekstrim kot.haha..xcukop2..dgn selambe rilek je dy bukak kain kat kepala tu..erm..nmpak laaa..muke si mati.huhu..nk wat cmne bende tu kat depan mata kene la brani..em bau xde sebab ltak dlm freezer kan..nasib baik~~

then kitorg g kat tmpt dyowg wat post mortem..nasib baik lagi skali xde post mortem yg dibuat time tu..yg ade cume body sorg chinese man ni je..itupon dah siap dibedah siasat sume..kitorg tgok la pisau nye, gunting nye, gergaji nye..macam mane lah dyowg boleh handle bodies ni sume..kalau yg lemas,terbakar, reput keee.huuuu.Y a Allah mcm mane nak keje nnti ni..aku 
tpker.huhu..



abes melawat..sume berebut keluar kat pintu kecik tu sebab tanak jadi org last keluar dari situ..haha..last2 aku jgk yg jadi org last tuh..hampeh.hehe..kejap jee visitnye..xsmpai pon 2 jam..cume peluang masuk kat tmpat ni mmg plg best drpd posting2 yg lain..pgalaman ni sgt mmbukak mate n hati aku..aku dah bole bygkan keje aku satu hari nanti..hmm...ekstrimm~.aku yakin tanggungjawab mngatasi semua perassan yg lain..takut ke..malu ke..malas kee..semua tu hilang kalau berasa sgt diperlukan..hmm.seronok3 !! 
alhamdulillah..

:D

1 Comment:

Post a Comment