Followers

Rotary Club??

http://www.romeovillerotary.org/yahoo_site_admin/assets/images/Logo-Rotary-3d.236190225_std.jpg


Assalamualaikum..

Hmm,familiar ngan logo nih??

Ni lar Kelab Rotary atw Rotary Club.Er,same j pon.He2.Kelab Rotary da lame di kaitkan ngan gerakan Freemason namun kat Malaysia, orang Melayu pun menjadi ahli
kelab Rotary atau memberi ceramah atas jemputan kelab Rotary. Terdapat banyak pendapat yang mengatakan haram menjadi ahli Kelab Rotary.Pada tahun 1978 Ma jma' Fiqih yang bertempat di Mekkah menerbitkan fatwa yaitu mengharamkan setiap orang yang berintisab pada Masoony dan Rotary dan Lions,
sebagaimana telah jelas bahwa perkumpulan-perkumpulan ini mempunyai hubungan yang erat dengan zionis antarabangse

Namun.adakah kite tetap mengambil berat hal yg berat ni?Sedangkan ramai pemimpin2 kte kat luar sana menjadi penaung kuat utk kelab2 ni.Terkejut atw x,itu terpulang tapi Sultan Perak sendiri telah menjadi penaung Kelab Rotary kat negara ni.Isy3..

*************************

Hmm,time klaz PJK td nga boring2,aku pon g la jalan n singgah jap kat Galeri Sejarah sekolah aku.Hmm,mmg bnyk betul barang bernilai n bersejarah dalam tu.Bersepah piala2.Belek punye belek,tgok punye tgok, uits!!
Aku jumpe neyh>>>


Piala terberat aku rase yg ade dlm arkib ni.Tp..

.

Ape nyer yg menarik sgt??So,aku pon tgok la ngan dekat2.

Zooming>>>




Hoh??Surprised??I bet u wil.Hmm..Nah,ag 1 konspirasi sebalik kontroversi.
Utk student SHAMS,kowg wat la post mortem seniri,selftitled x berani nak menyuarakan pendapat2 yg kurang bernas..
Hm,refer artikel nih>

FREEMASON

Bermula 10 Sya’ban 1398H bersamaan 15 Julai 1987 masihi, Lajnah Fatwa Majmak Fiqhi di Mekah Al-Mukarramah telah mengeluarkan fatwa, kafir bagi sesiapa sahaja yang terlibat secara langsung dengan pertubuhan ‘Freemason’. Impak pertubuhan paling lama bertapak di muka bumi ini menghasilkan implikasi yang benar-benar, paradoksnya. Berhasrat untuk merampas kembali Palestin dari Kristian untuk membina kembali Haikal (Istana) Nabi Sulaiman. Asetnya tidak manimalis, malah akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir, dan Madinah. Namun, selepas zaman Revolusi Eropah pada kurun ke-17 yang merakamkan kejatuhan kerajaan Kristian dan kegemilangan Islam, perhatian terus dihala kepada Islam.Pertubuhan ini dianggotai bangsa Yahudi tulen, persis Ariel Sharon, Ehud Barak, dan lain-lain. Freemason mempunyai beberapa pertubuhan yang dinaunginya serta menggunakan simbol yang sukar ditafsir, seperti matahari, bulan, mata, pyramid. Antara pertubuhan songsang mereka, Illuminati, Pertubuhan B’nai B’rith, Pertubuhan Bahaiyah – menimbalkan keraguan dalam hati umat Islam mengenai agama yang disyiarkan dan dianuti.Pertubuhan Kesaksian Yehova. Gerakan ini amat banyak di Malaysia yang berselindung disebalik Badan Kebajikan Lions Club dan juga Rotary Clubs. Bahkan ramai juga orang Islam yang terlibat dengan gerakan ini atas nama kebajikan untuk menarik perhatian umat Islam.


Superb exposure, 4 u, to think.

Wassalam..


3 Comment:

imz said...

senang2 ckp kt cikgu fatin je..

_Selftitled_ said...

kalu xsenang??He2.Hmm,insya Allah..Xpe la biar kite2 jer y tw.Ag pon,blom tentu ade owg yg pro tok jawab hal y da lame neyh.Kn?

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Awak sekolah shams ke dulu ?
Ada nunber cg fatin tu tak sbb kami tgh nak buat program mengenai illuminati/freemason. Jadi, bercadangan nak jemput beliau.

Post a Comment