Followers

Cerite satu malam

Assalamualaikum..

Cerite 1 malam..
Hmm..Kowg rase best ke tajok entry ni??Hah..
Xkesah la yg penting tu isi n criternye,tjok?Main peranan skali kowt tp cket la.He3.Cter kali ni berlaku time bulan 2 awal taon ni.Tunggu pe lg,jom terjah!!

Aku ingat lg 1 hari 2,xsilap aku ari jumaat kowt..Petang pas solat jumaat 2 as usual,dak2 serama mesti ade kat dorm masing2..Lepak2 smbil tetido..n ade gak yang rajin basuh baju..Hm,ntahla skola ari senin,xsaba2 ke nak skola,bru ari jumaat da bsoh membasoh.Ape da..

Hmm,bgaimana pula ngan aku n kawan2ku..??Ceh3.
Petang 2,ktowg lepak 1 dorm.Xsalah aku dorm 204 kowt..So,bermulela planning2 antare ktowg ptg 2..Masing2 keluakn idea bernas masg2.Bernas la sgt.Ha2.
Las2t,ktowg setuju ngan idea Lokman.Ideanyer kite g outing pastu men bowling kat parkson..

Wihee~Mesti r seronok ade perktaan bowling dalam idea dy tu..Utk pengetahuan kowg2 dak2 Shams ni memang terer maen2 bowling ni tp xsumer la.Hu2.

Hmm,ptg 2 gak ktowg cepat2 siap nk g outing..5 minit kemudian...

PoOf!!

Serta merta ktowg berlapan da ade dpan pejabat warden nk mintak outing.
Hu2..Sape kate dak asrama kalu nak bersiap g perhimpunan ke,skola ke,mesti lambat?
Eleh,5minit jer la..he3.
Akhirnye,dapat gak outing,berkat kesungguhan masg2.n ktowg sgt2 berjaye melarikan diri dr keboringan petg Jumaat 2.yay!!

Sesampai je ktowg teros men bowling,borak2,bowling,gurau2,bowling,gelak2 n bowling blek..Sampai r kol 5.Mase tu masing2 da xterdaye ag da.Selain alasan tangan da lenguh,sbnanye purse ktowg pon da ringan da ckop2 j ntok balik n makan.Hu3.

Aiyo!!Lupe nak gtaw..Ktowg berlapan 2 ialah..........




Aku ,Saddiq ,Ammar ,Dude,Zakwan ,Kamal ,Lokman n Along..



Hm,ktowg2 ni la yg terlibat ngan aktiviti yg menyeronokkan ni,Seronok??Ha3.Nanti aku gtw npe,troskan membace..

Pas,solat Asar ktowg pon g la makan kt foodcourt..Odway,ttibe jer Along bseng"Peh,punyela xkhusyuk aku solat td.Berbunyi perot masing2"Ha3.Mmg ptot pon,ade ke excted bebenor smpai lupe nk makn.Isy3.Hmm,abes je melantak,ttbe jer ade sore y mncdgkn"Wey,xyah balek asrama nak?".Aku xsure sape punye sore ni yg ak tw,ktowg yg gile2 ni pon setuju jer tanpa memikirkan mase depan.Hehe.Tp Zakwan tarik diri,kateny,maleh nak wat hal.Hm,baek plak dy ni..Kamal pon ikot die gak katenye die xselesa kalu xpat tdo atas katil die seniri.Pulak dah..

Pas Zakwan n Kamal balek,ktowg pon mule replanning "journey" ktowg ntok ari 2.Haa..Part ni la yg seronok yg aku nk gtw 2!!.Macam2 idea kuar bile wat jahat ni..Nak g situ la sini la.Aku pon xpaham ngan prgi ktowg time tu.Mule2 g karaoke dlu.Uih,dahsat2.He2.Aku pon follow jer coz sblom2 ni jrg g situ,sme la ngan Ammar si badot 2.

Nyanyi punye nyanyi n kat situlah timbul satu kebenaran bhwa sore kitowg memang xsedap langsung.Ha3..Bantai 3 4 lagu pastu ktowg blah g Masjid Negeri.Np?Xcaye?Ktowg jahat2 pon xlupe solat tw..He2.Mndi2 cket,pastu g solat..

Perjalanan disambung ke....



.
Seremban Town


Ke mane kowg2 rase?Haha..Ktowg ke Terminal one!.Hmm,1st time kua seremban malam2..Cantik rupenye seremban ni.He2.Bru je prasan..Ktowg g situ mule2 nak g tgok midnight movie tp xdapat sebab movie2 yg ade malam 2 kbanyakn cter India.Adoiai,xkan nk tgok Hindustan lak malam2 ni..Xpe2..Perjalanan disambung dgan window shopping.Ha3.Shopping la sgt.Round2 jer..

Da msok isyak..Pueh la mencari surau nseb bek jumpe kat lua tu.Smpi terlajak cket waktu solat ktowg.Cket j tw.Hee...Pas solat,msok term balek tp sume kdai da ttop.Pelik?Awal sgat ttopnye..Oleh kerane bosan,ktowg lepak kt foodcourt kt atas.Si lokman g masokkn syiling kt mesin lagu tu.Noe wat,ktowg pon memekak same.Owg pon makin berkurang..

Sedar x sedar..Da pukul doblas lbey..Oi,bile nak kua dr sini,aku terpker.Ktowg turun la ikot lif sampai groundfloor tp yg tkotnye sume kdai da ttop n pintu bertande keluar sumer da kunci.Hah.Lg tkot lif yg ktowg turun td da xle tekan ag da.Da out of time service,,Aku igat ag muke masing2 time 2.Muke cuak ade gelabah pon ade ag2 lokman,si pnyebab.
Hm,nseb baek jer ade guard yg btol2 jer nak kunci pintu keluar y terakhir tu.Peh,naseb baek sempat kalu x da xbercahaye da mase dpan ktowg.Bole msok penjare woo.huhu.

Xserik ngan 2 ktowg abeskan mase kat cyber cafe lak.Maen la smpai 3 jam..Msg2 still enjoy n excited lg2 Ammar.Die sgat la sronok malam 2 coz 1st time die wat jahat.Isy3.Tgok jam.Lorh,baru kol 4 pg.Adoi lamenye matahari nak kuar ni..Ktowg pon decide nak g masjid.Hm,da macam musafir pon ade gak.Smpai masjid ktowg kene tempik ngan jaga kat situ.Asal bole die marah ktowg n halau cm2 jer.Peh,die igt ktowg ni smpah tw la masjid xbukak ag,ktowg pon blom masok pon ag,ske ati jer tempik.Die igt ktowg ni dak jahat kowt,lantaklah die ktowg pon g la A&W.

Noe wat?Ktowg lepak situ smpai tetido.Ha2.Sape suoh wat prgai.Yg masih sedar time tu aku,sadiq n ammar..Senyap2 ktog g order makann.Haha,yg ni bru jahat.Abeh makn tepat2 je yg laen tersedar.Fuh,selamat.Ki3.

Allahuakbar..ALLahuakbar~

Azan suboh pon berkumandang..Ktowg pon lemah longlai je g masjid blek.Pnat~..Selesai subuh,jemaah y laen asik2 pndg ktowg.Dlm ati aku rase diowg kate,"Alhamdulillah da lme xtgok anak remaja rmai2 g suboh"Hi3.Kalu la die tw perkare sbnonye.Huhuhu.

Dalam kol 8 cm2,ktowg pon balik skola ngan jalan kaki..Jalan punye jalan tetibe jer ktowg terjumpe sign ni...



Pintu masok skola ktowg daa~


Haha.Time ni paling lawak..Masg2 tolak2 sape nak masok dlu.Punye la kabot time 2.Pastu,aku teringat..Larr,ari ni kn ade gotong royong skola,gerenti xkantoinye.Jaga mesti igt kte dak lua..
Hmm,memang btol xkantoi.Selamber je masok skola..Ktowg teros ke kelas n tros bgotong royong ngan member yang laen wlaupun ade yg mempertikai kehadiran ktowg.Haha lantk larr yg penting da SELAMAT,Yay!!



Pnjgnyer cter~
Haha..Ni la cter 1 malam.1 malam yg aku xkan lupekan smpi ble2.Rase seronok sgt.Jgn la slahkan ktowg.Dah hakikat remaje 2 sendiri ade perasaan utk mncube sesuatu yg baru.Heh3.Bg aku,having juz 1 single exprience is not enough.Kte perlukan bnyak jenis pengalaman ntok btolkan diri kte pade mase depan,tol x?..Tp siyes,insya Allah ktowg da xwat ag da.Kebanyakannye da pindah n aku pon da dok lua taon depan.
Utk kowg2,toksahla tiru prngai buruk ktowg ni,xsenonoh lgsg.He2,Apepon pengalamn cmni la yg mengindah kan dunie persahabatan aku n kengkawan.Jangan jelez..Hehe.

Pelajaran+Persahabatan+Percintaan
=Realiti Remaja








Err..Lupe nak gtw.Sore y awal2 aku dngar 2,sore aku rupenye.Bru teringat.He3.


4 Comment:

CR said...

haha.serius senget.tak tahu suara siapa.lastlast suara sendiri.haha.

aDik said...

mmg dh jeles pun
haha
klakar cite korg

_Selftitled_ said...

Ha3.LOL..Thanx bnyk2 ea=]

diqdar said...

aku bru nk bc . bes gile doh hahaha

Post a Comment