Followers

Motivasi 4





Cter sal New Year,mule la owg sbok2 nak pasang niat baru,azam baru,impian baru,cite2 baru,semangat baru..Huh..Macam2 ag la yg sepatotnye.Bg kte,hidop ni memang perlukan perubahan.Yes!Memang betol.Aku sokong 100%.Xde diskaun.Ha3.
Hidop ni sentiase penoh ngan kebaikan,keburukan,keajaiban n kejutan.Tp,xtertinggal gak setiap dosa yg kte dah terbuat atw sngaje dibuat2.Hu3.
Oleh itu,kte sbg manusia sentiase mahukan perubahan,sebab ape,sebab manusia ni bnyk kelemahan.Da macam ahli politik lak aku neyh.He3.Tp tu la realitinye..
Nak kan sesuatu yg lbey baek,kte pon mencari mase2 atw tarikh2 yg sesuai tok wat perubahan.Contohnyer cam Taon Baru ke,Hari Raye ke,Hari Jadi atwpon Maal Hijrah..Tol kan?
Jgn riso,owg yg menaip ni pon same dngan jer.Ha2.


"Tp,bole ke aku berubah?Xsure ag la"


Caye atw x,camni la hati kowg akan berkate2 sblom kowg btol2 pleh nak berubah.Ok,Amek satu contoh..
Hari ni kte keluar rumah n tengok alam sekeliling,tgok pokok2 ke,daon2 ke,bunge2 atw kucing2 ke en.Pastu,2 3 ari lg kte tgok balik pe yg kte da tgok smlam,adakah perkare yg same,pokok2 yg still kecik?Daon2 xde yg gugur?Bunge2 yg selamenye asik mngembang jer atwpon kucing2 yg same yg masok kluar umah kte.?
Ho3.Da tentu la tidak!
So,tw kan kesimpulannye?Hidop ni sentiase berubah..Kte sendiri yg manusia ni pon berubah walaupon xperasan.Rambot makin pnjg,luke jd parut,kulit mule kedut.Mesti xprasan kn3?Pker balik,patot ke kte soalkan yg bole x kte berubah?

Jd,terpulang la pada pndangan n niat masing2 nk cari sesuatu yg lbey baek tok diri dye,iaitu perubahan.Biarla segale azam n cter2 tuh jd kenyataan bkn khayalan..Igt!Sekali kte berusaha ngan ikhlas slamenyer idop kte diberkati,asalkan kte xlupe padaNya.Kn2?

Akhir kalam.
~Selftitled~



3 Comment:

Anonymous said...

LIFE is like a pen, you can cross something out but you can never erase it!

1. Sekurang-kurangnya Ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia..

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun dan caci cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalahpesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik.

16. Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, Bergerak bersama, Menangis bersama, Melihat bersama dan tidur bersama. Meskipun mereka tidak pernah melihat antara satu sama lain. PERSAHABATAN seharusnya seperti itu. Kehidupan akan berasa KOSONG tanpa KAWAN. Siapa kawan anda? Hantar email ini untuk semua kawan anda. Termasuk saya jika saya salah seorang dari kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik daripada mereka, Jika anda mendapat lebih drpd 3, itu bermakna anda adalah seorang "KAWAN YANG PENYAYANG" :)

“Bila ALLAH cepat makbulkan doa mu, maka DIA menyayangi mu, bila DIA lambat makbulkan doa mu, maka DIA ingin menguji mu, bila DIA tidak makbulkan doa mu, maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untuk mu. Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan pun, kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaan NYA"

twinktwink♥ said...

klu da ade niat mstila bole beruba!sure punyee!!
sy ta pasang hajat n niat lagiii!!

_Selftitled_ said...

Ho3..Pasang la cpat2.Hehehe.

Post a Comment